Op de autobeurs in Los Angeles deed Volvo het totaal anders dan andere automerken. Volvo was wel aanwezig, maar niet met auto's! In de Volvo-stand was alleen een kunstwerk te zien, met de naam: 'This is not a car'. Een verwijzing naar 'Ceci n'est pas une pipe', het beroemde kunstwerk van René Magritte. 

Transformatie automobiliteitsconcept

Met dit statement wil Volvo een gesprek op gang brengen over de toekomst van automobiliteit. Hoe zal deze eruit zien? Het model van een auto en het aantal pk's onder de motorkap worden steeds minder belangrijk. De totale auto-industrie zal immers razendsnel moeten transformeren. Niet alleen de elektrische aandrijving zal in rap tempo de norm worden, daarnaast komt de zelfrijdende auto eraan. Hiermee wordt het automobiliteitsconcept totaal anders dan voorheen. 

In Los Angeles ging Volvo het gesprek met bezoekers aan van de stand. Verder waren er interactieve presetntaties over het delen van auto's, de conceptauto Volvo 360c en Care by Volvo, de auto-abonnementsservice van Volvo. 

Onderstaand de video van Volvo over het statement.